Περιγραφή του ομίλου
Ο ψηφιακός αλφαβητισμός (European Commission, 2015) επιβάλει τη γνώση προγραμματισμού ως ένα από τα προσόντα που πρέπει να έχουν οι σύγχρονοι νέοι. Ταυτόχρονα βασικό παράλληλο προσόν είναι η υπολογιστική σκέψη και οι δεξιότητες επίλυσης προβλήματος (problem solving). Τα παραπάνω μπορούν να επιτευχθούν με χρήση ρομποτικών συστημάτων που εξιτάρει το ενδιαφέρον των μαθητών. Στο συγκεκριμένο όμιλο θα ακολουθηθεί η προσέγγιση του εποικοδομιτισμού (constructivism), η οποία θεμελιώθηκε από τον Jean Piaget. Πιο συγκεκριμένα οι μαθητές θα εργάζονται ομαδικά, θα αλληλοεπιδρούν, θα προτείνουν λύσεις, θα τις ελέγχουν και θα τις διορθώνουν μόνοι τους μέχρι να επιλύσουν το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν και άρα μέσα από αυτή τη διαδικασία να αποκτήσουν υπολογιστική σκέψη και πρωτίστως δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων.
Μέσα από τον όμιλο επιθυμούμε οι μαθητές μας να μπορούν:
- να συναρμολογούν το lego EV3
- να χρησιμοποιούν το λογισμικό της lego για να το προγραμματίζουν και κυρίως να μπορούν να το κινούν όπου επιθυμούν μέσα από κατάλληλες εντολές και συγκεκριμένες κινήσεις όπως κίνηση σε ευθεία, στροφή (curve, pivot, spin) κ.λ.π.
- να χρησιμοποιούν τα κουμπιά του ρομπότ για να δίνει ο χρήστης του ρομποτ είσοδο σε αυτό
- να εγκαθιστούν και να χρησιμοποιούν αισθητήρες για να βοηθούν το ρομπότ στην κίνηση (π.χ. οδήγηση του ρομπότ πάνω σε γραμμή)
Στόχο μας επίσης αποτελεί και η συμμετοχή των μαθητών μας στον Πανελλήνιο διαγωνισμό ρομποτικής της WRO Hellas και η προσπάθεια τους μέσα από την ομαδική δουλειά να φέρουν εις πέρας με το ρομποτικό τους σύστημα την αποστολή που θα τεθεί στο διαγωνισμό
Μαθήματα του ομίλου