Όμιλοι 2023 – 2024

omiloi mont LOGO 2048

omiloi2023 2024Για την ανάπτυξη των ιδιαίτερων ικανοτήτων, κλίσεων και ενδιαφερόντων των μαθητών, τόσο των Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων (Π.Σ και ΠΕΙ.Σ.) όσο και άλλων σχολείων της δημόσιας εκπαίδευσης δημιουργούνται όμιλοι αριστείας, δημιουργικότητας και καινοτομίας οι οποίοι λειτουργούν μετά τη λήξη των μαθημάτων του ημερησίου ωρολογίου προγράμματος. Οι όμιλοι αφορούν γνωστικούς τομείς όπως τα μαθηματικά, τις φυσικές επιστήμες, τη γλώσσα, τη λογοτεχνία, τα νέα γνωστικά αντικείμενα όπως η αστρονομία, η ρομποτική κ.λπ. καθώς και λοιπά πεδία όπως τα εικαστικά, ο αθλητισμός κ.ά., και έχουν ως σκοπό τόσο στην ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών όσο και στην ανάπτυξη της δημιουργικότητας και την προώθηση της αριστείας και της καινοτομίας. Στο πλαίσιο λειτουργίας τους αξιοποιούνται σύγχρονες διδακτικές μεθοδολογίες και μέσα διδασκαλίας, αναπτύσσεται καινοτόμο εκπαιδευτικό υλικό και υλοποιούνται συνεργασίες με Α.Ε.Ι., Ερευνητικά Κέντρα, Ιδρύματα κ.ά.

  •  Οι όμιλοι λειτουργούν μετά το κανονικό ημερήσιο πρόγραμμα σε ωράριο που καθορίζει το σχολείο και ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός. Το εβδομαδιαίο ωράριο λειτουργίας των ομίλων του σχολείου μας είναι οι δύο (2) διδακτικές ώρες.
  • Ο ελάχιστος αριθμός μαθητών για τη λειτουργία ενός ομίλου ορίζεται στους δέκα (10) και ο μέγιστος στους είκοσι (20)
  • Οι όμιλοι απευθύνονται σε μαθητές του σχολείου μίας ή περισσοτέρων τάξεων
  • Μαθητές άλλων σχολείων της οικείας δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν τον όμιλο σε περίπτωση που σε αυτόν δεν γίνεται υπέρβαση του μεγίστου αριθμού μαθητών.
  • Κάθε μαθητής μπορεί να συμμετάσχει σε δύο (2) ομίλους κατ’ ανώτατο όριο.
  • Για να θεωρηθεί επιτυχής η συμμετοχή των μαθητών/τριών στον όμιλο απαιτείται: (α) η συστηματική παρακολούθηση και (β) η εκπόνηση εργασιών ή η πραγματοποίηση οποιουδήποτε άλλου έργου το οποίο τους ανατίθεται από τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς του ομίλου.
  • Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της παρακολούθησης του ομίλου, στους συμμετέχοντες μαθητές/τριες χορηγείται πιστοποιητικό επιτυχούς συμμετοχής.

Οι προτεινόμενοι προς λειτουργία όμιλοι για το σχολικό έτος 2023-24 στο 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο Καρδίτσας είναι οι παρακάτω:

    1. Όμιλος Θεματικής Ιστορίας: Οι Χαμένες Πατρίδες
      Σκοπός του συγκεκριμένου ομίλου είναι η απόκτηση γνώσεων, η καλλιέργεια της ιστορικής μνήμης και η κατανόηση του παρελθόντος του τόπου μας. Συγκεκριμένα, μέσα από δημοσιευμένες πηγές, προφορικές μαρτυρίες και οπτικοακουστικό υλικό θα προσπαθήσουμε να ανιχνεύσουμε την ιστορία των “Χαμένων Πατρίδων” του Ελληνισμού. Επιμέρους στόχοι του ομίλου είναι η εξοικείωση με την ιστορική έρευνα και η ανάπτυξη συνεργατικού πνεύματος. Οι δράσεις του ομίλου περιλαμβάνουν ομάδες εργασίας στον σχολικό χώρο, επισκέψεις σε βιβλιοθήκες, σε θεματικές εκθέσεις καθώς και σε αρχαιολογικά και λαογραφικά-ιστορικά μουσεία. Στους στόχους του ομίλου εντάσσεται και η πραγματοποίηση εκπαιδευτικής εκδρομής σε μία από τις Χαμένες Πατρίδες, για παράδειγμα στη Βόρεια Θράκη (Ανατολική Ρωμυλία) ή στη Βόρειο Ήπειρο.
      Απευθύνεται σε μαθητές/τριες της  Γ΄ τάξης.
      Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Κατσίκα Ιουλία ΠΕ06, Χατζή Ευαγγελία ΠΕ02
      Ώρες/Ημέρα: Ο όμιλος θα πραγματοποιείται σε δύο (2) διδακτικές ώρες εκτός του σχολικού ωρολογίου προγράμματος σε μέρα που θα οριστεί από τον σύλλογο Διδασκόντων.
    2. Όμιλος Θεατρικής αγωγής
       Με όχημα τον σεβασμό μας  στην  Τέχνη και με χάρτη την απαράμιλλη  ανθρωπιστική της αξία, θα ταξιδέψουμε φέτος στον μαγικό χώρο του θεάτρου για να πλουτίσουμε τους εαυτούς μας και να διευρύνουμε την αντίληψή μας για τον κόσμο. Σταθμοί μας κείμενα λογοτεχνικά και θεατρικά που κάθε φορά θα μας καλούν να τα διαβάσουμε και  να αναζητήσουμε σε αυτά αξίες αισθητικές και πολιτισμικές. Γνωρίζοντας πολλούς και διαφορετικούς μικρόκοσμους,   θα προσπαθήσουμε να ερμηνεύσουμε τη συμπεριφορά των ηρώων τους ενισχύοντας , έτσι, την έννοια της ενσυναίσθησης  στην καθημερινότητά μας. Θα απολαύσουμε την τέχνη του θεάτρου μέσα από την παρακολούθηση θεατρικών παραστάσεων  αλλά θα προσπαθήσουμε να γίνουμε και οι ίδιοι σεναριογράφοι, σκηνοθέτες και ηθοποιοί.  Σε κλίμα συνεργασίας, ομαδικότητας και αλληλοσεβασμού   και εμπνεόμενοι από την υψηλή αισθητική και ανθρωπιστική  αξία της τέχνης του θεάτρου , θα επιχειρήσουμε να ολοκληρώσουμε το ταξίδι μας στον μαγικό αυτό κόσμο, στήνοντας τη δική μας θεατρική παράσταση  που θα παρουσιάσουμε στο τέλος της σχολικής χρονιάς.Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Αντριάνα Ασημακοπούλου, Ευαγγελία Μπαντίκου ΠΕ05
      Ώρες/Ημέρα: Ο Όμιλος θα λειτουργεί μετά το κανονικό ημερήσιο πρόγραμμα για δύο (2) διδακτικές ώρες σε ημέρα που θα οριστεί από το σύλλογο Διδασκόντων.
    3. Όμιλος Ραδιοφωνίας
      Σκοπός του συγκεκριμένου Ομίλου είναι να ενθαρρύνει την καλλιέργεια αλφαβητισμού των μαθητών στη νέα μιντιακή και τεχνολογική πραγματικότητα και να συμβάλλει, κατ’ επέκταση, στην  καλλιέργεια του Γραμματισμού στα Μέσα και την Πληροφορία.Ο Γραμματισμός ή παιδεία στα Μέσα και την Πληροφορία ενισχύει την ικανότητα των ανθρώπων να απολαμβάνουν τα θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα, όπως εκφράζονται στο Άρθρο 19 της Οικουμενικής Διακήρυξης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, όπου αναφέρεται ότι «Καθένας έχει το δικαίωμα της ελευθερίας της γνώμης και της έκφρασης. Το δικαίωμα αυτό περιλαμβάνει την ελευθερία της άποψης χωρίς δυσμενείς συνέπειες, καθώς και την ελευθερία να αναζητά, να λαμβάνει και να μεταδίδει πληροφορίες και ιδέες με οποιοδήποτε μέσο και ανεξάρτητα από συνοριακές χωροθετήσεις». Στο πλαίσιο του Ομίλου οι μαθητές θα συγκροτήσουν ραδιοφωνική ομάδα, η οποία θα προβαίνει στο σχεδιασμό, την προετοιμασία, τη σύνθεση και δημιουργία, τον προγραμματισμό, την προώθηση και διάχυση, τη μετάδοση και τη διαδραστική ακρόαση ραδιοφωνικών παραγωγών που θα μεταδίδονται από το διαδικτυακό Μαθητικό Ραδιόφωνο “European School Radio” καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους.Το “European School Radio, Το Πρώτο Μαθητικό Ραδιόφωνο” (http://europeanschoolradio.eu/el) λειτουργεί ως ένας διαδικτυακός ραδιοφωνικός σταθμός με κοινό ραδιοφωνικό πρόγραμμα για όλα τα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Είναι ο μοναδικός συλλογικός ραδιοφωνικός σταθμός των σχολείων, που εκπέμπει διαδικτυακά όλο το 24ωρο επί 7 ημέρες την εβδομάδα. Φιλοξενεί στο κοινό ραδιοφωνικό πρόγραμμα παραγωγές των μαθητών, ηχογραφημένες ή ζωντανές. Το πρόγραμμα εμπλουτίζεται με τις μουσικές προτιμήσεις των μαθητών και αποτελεί τον δίαυλο επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης μεταξύ τους επεκτείνοντας τα όρια της σχολικής αίθουσας. Το Μαθητικό Ραδιόφωνο δίνει δύναμη στη φωνή των μαθητών!
      Απευθύνεται σε μαθητές/τριες της  A’, Β΄ και Γ΄ τάξης.
      Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Παπακώστα Έλενα, ΠΕ79.01 – Μουσικής Επιστήμης.
      Ώρες/Ημέρα: Ο Όμιλος θα λειτουργεί μετά το κανονικό ημερήσιο πρόγραμμα για δύο (2) διδακτικές ώρες σε ημέρα που θα οριστεί από το σύλλογο Διδασκόντων.
    4. Όμιλος Πειραματικής Δημοσιογραφίας
      Η δημιουργία μιας σχολικής εφημερίδας αποτελεί μία δημιουργική δραστηριότητα που συμβάλλει στην ενίσχυση της αναγνωστικής ικανότητας, της παραγωγής γραπτού λόγου, της καλλιέργειας ψηφιακών δεξιοτήτων και στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης. Στο πλαίσιο του Ομίλου οι μαθητές/τριες θα συγκροτήσουν μια δημοσιογραφική  ομάδα. Οι μαθητές/τριες  σε ρόλο δημοσιογράφου θα κληθούν να επιλέξουν τις θεματικές ενότητες, θα συγγράψουν κείμενα , θα πραγματοποιήσουν και θα καταγράψουν συνεντεύξεις, θα παρουσιάσουν τα κείμενά τους και θα καλύψουν την επικαιρότητα καταγράφοντας και παρουσιάζοντας τα γεγονότα και τις ειδήσεις της τοπικής, εγχώριας και διεθνούς επικαιρότητας, θα κάνουν ειδικά αφιερώματα σε παγκόσμιες ημέρες. Μέσα από αυτή τη διαδικασία σκοπός είναι να αναπτυχθεί η κριτική τους ικανότητα, να εμπλουτισθεί το λεξιλόγιό τους, να αλληλοεπιδράσουν, να αποκτήσουν ψηφιακές δεξιότητες, να λειτουργήσουν ομαδικά για την επίτευξη ενός κοινού στόχου και σκοπού και να μάθουν να οργανώνουν τον χρόνο τους για την υλοποίηση του συγκεκριμένου στόχου αναλαμβάνοντας και τηρώντας συγκεκριμένες υποχρεώσεις τόσο για τη σύνταξη της ύλης, όσο και την παρουσία τους στις συναντήσεις ανά εβδομάδα.
      Απευθύνεται σε μαθητές/τριες όλων των τάξεων του Γυμνασίου.
      Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Γεωργίου Εύα-Ευαγγελία ΠΕ02, Βούλγαρη Βασιλική ΠΕ02
      Ώρες/Ημέρα: Ο Όμιλος θα λειτουργεί μετά το κανονικό ημερήσιο πρόγραμμα για δύο (2) διδακτικές ώρες σε ημέρα που θα οριστεί από το σύλλογο Διδασκόντων.
    5. Όμιλος Δημοσιογραφίας στην Αγγλική Γλώσσα
       Σκοπός του συγκεκριμένου Ομίλου είναι να ενθαρρύνει την καλλιέργεια αλφαβητισμού των μαθητών στη νέα μιντιακή και τεχνολογική πραγματικότητα και να συμβάλλει, κατ’ επέκταση, στην  καλλιέργεια του Γραμματισμού στα Μέσα και την Πληροφορία. Ο Γραμματισμός ή παιδεία στα Μέσα και την Πληροφορία ενισχύει την ικανότητα των ανθρώπων να απολαμβάνουν τα θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα, όπως εκφράζονται στο Άρθρο 19 της Οικουμενικής Διακήρυξης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, όπου αναφέρεται ότι «Καθένας έχει το δικαίωμα της ελευθερίας της γνώμης και της έκφρασης. Το δικαίωμα αυτό περιλαμβάνει την ελευθερία της άποψης χωρίς δυσμενείς συνέπειες, καθώς και την ελευθερία να αναζητά, να λαμβάνει και να μεταδίδει πληροφορίες και ιδέες με οποιοδήποτε μέσο και ανεξάρτητα από συνοριακές χωροθετήσεις». Στο πλαίσιο του Ομίλου οι μαθητές θα συγκροτήσουν δημοσιογραφική ομάδα, η οποία θα προβαίνει στο σχεδιασμό, την προετοιμασία, τη σύνταξη, την επεξεργασία και τη δημοσίευση ενημερωτικών άρθρων καθώς και άρθρων γνώμης στην Αγγλική γλώσσα.
      Απευθύνεται σε μαθητές/τριες της Α΄ τάξης.
      Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Αντωνίου Μάριος, Εκπαιδευτικός ΠΕ06 – Αγγλικής Γλώσσας
      Ώρες/Ημέρα: Ο Όμιλος θα λειτουργεί μετά το κανονικό ημερήσιο πρόγραμμα για δύο (2) διδακτικές ώρες σε ημέρα που θα οριστεί από το σύλλογο Διδασκόντων.
    6. Όμιλος Ρομποτικής
      Ο ψηφιακός αλφαβητισμός (European Commission, 2015) επιβάλει τη γνώση προγραμματισμού ως ένα από τα προσόντα που πρέπει να έχουν οι σύγχρονοι νέοι. Ταυτόχρονα βασικό παράλληλο προσόν είναι η υπολογιστική σκέψη και οι δεξιότητες επίλυσης προβλήματος (problem solving). Τα παραπάνω μπορούν να επιτευχθούν με χρήση ρομποτικών συστημάτων που εξιτάρει το ενδιαφέρον των μαθητών. Στο συγκεκριμένο όμιλο θα ακολουθηθεί η προσέγγιση του εποικοδομιτισμού (constructivism), η οποία θεμελιώθηκε από τον Jean Piaget. Πιο συγκεκριμένα οι μαθητές θα εργάζονται ομαδικά, θα αλληλοεπιδρούν, θα προτείνουν λύσεις, θα τις ελέγχουν και θα τις διορθώνουν μόνοι τους μέχρι να επιλύσουν το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν και άρα μέσα από αυτή τη διαδικασία να αποκτήσουν υπολογιστική σκέψη και πρωτίστως δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων.Μέσα από τον όμιλο επιθυμούμε οι μαθητές μας να μπορούν:
      • να συναρμολογούν το lego EV3
      • να χρησιμοποιούν το λογισμικό της lego για να το προγραμματίζουν και κυρίως να μπορούν να το κινούν όπου επιθυμούν μέσα από κατάλληλες
        εντολές και συγκεκριμένες κινήσεις όπως κίνηση σε ευθεία, στροφή (curve, pivot, spin) κ.λ.π.
      • να χρησιμοποιούν τα κουμπιά του ρομπότ για να δίνει ο χρήστης του ρομποτ είσοδο σε αυτό
      • να εγκαθιστούν και να χρησιμοποιούν αισθητήρες για να βοηθούν το ρομπότ στην κίνηση (π.χ. οδήγηση του ρομπότ πάνω σε γραμμή)

      Στόχο μας επίσης αποτελεί και η συμμετοχή των μαθητών μας στον Πανελλήνιο διαγωνισμό STEM και εκπαιδευτικής ρομποτικής του εκπαιδευτικού οργανισμού STEM education και η προσπάθεια τους μέσα από την ομαδική δουλειά να φέρουν εις πέρας με το ρομποτικό τους σύστημα την αποστολή που θα τεθεί στο διαγωνισμό

      Απευθύνεται σε μαθητές/τριες όλων των τάξεων με προτεραιότητα σε μαθητές Γ’ και Β’ Γυμνασίου.

      Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Παναγιώτης Αλεξάκος, Εκπαιδευτικός ΠΕ86 – Πληροφορικής

      Ώρες/Ημέρα: Ο Όμιλος θα λειτουργεί μετά το κανονικό ημερήσιο πρόγραμμα για δύο (2) διδακτικές ώρες σε ημέρα που θα οριστεί από το σύλλογο Διδασκόντων με πιθανότερη ημερά και ώρα κάθε Τρίτη από 13:55 έως 15:20

Βρείτε την Αίτηση για τους ομίλους  στο γραφείο της Γραμματείας ή κάνοντας κλικ εδώ.